Photography in Shakespeare and performance: a pictorial study of Cacá Rosset's A Comédia dos erros
Show simple item record
dc.contributor |
Universidade Federal de Santa Catarina |
en |
dc.contributor.advisor |
O'Shea, José Roberto Basto |
en |
dc.contributor.author |
Todão, Rosemeire |
en |
dc.date.accessioned |
2013-07-16T04:05:56Z |
|
dc.date.available |
2013-07-16T04:05:56Z |
|
dc.date.issued |
2013-07-16T04:05:56Z |
|
dc.identifier.other |
279018 |
en |
dc.identifier.uri |
http://repositorio.ufsc.br/handle/123456789/103314 |
|
dc.description |
Dissertação (mestrado) - Universidade Federal de Santa Catarina, Centro de Comunicação e Expressão, Programa de Pós-Graduação em Letras/Inglês e Literatura Correspondente, Florianópolis, 2010 |
en |
dc.description.abstract |
Since its advent, photography has been used as a process of registry of images, either for souvenirs or as a physical proof that something existed in the past. The use of photographs as historical documents serves several areas, for the static and immutable physical characteristics of photos allow the images to be used as sources for analysis and study. It is in this context that photographs of a production of A Comédia dos Erros allow a detailed study of their contents and possible meanings. It is through the photographs of a scene that the analyst is able to detect particularities of a moment of the performance that no longer exists and, this way, reconstruct its moment within the spectacle. With the help of iconographic indications allied with the playtext, it is possible to obtain further details of a scene, even identifying the exact moment of the performance the image refers to. Considering that every photograph is a trace from the past, it is the viewer's role to read and understand the photographic image based on his or her socio-cultural background which will enable the reconstruction of meanings for the implicit fragments within the image. |
en |
dc.description.abstract |
Desde seu advento, fotografias têm sido usadas como veículo de registro de imagens, sejam elas para recordação ou como prova física de que algo existiu no passado. O uso de fotografias como documento histórico se estende por diversas áreas devido a suas características físicas estáticas e imutáveis que permitem que imagens sejam utilizadas como fontes de análise e estudo. É neste contexto que fotografias de uma montagem de A Comédia dos Erros permitem um estudo detalhado de seus conteúdos e possíveis significados. É através da fotografia de uma cena que o analista consegue detectar particularidades de um momento da performance que já não mais existe e assim reconstruir seu momento dentro do espetáculo. Com a ajuda de indicações iconográficas aliadas ao texto dramático é possível obter mais detalhes de uma cena, até mesmo identificar o exato momento da performance a qual a imagem se refere. Considerando que toda fotografia é um resíduo do passado, cabe ao interprete ler e compreender a imagem fotográfica baseado em sua bagagem sócio-cultural que possibilitará a construção de significados dos fragmentos implícitos na imagem. |
en |
dc.format.extent |
viii, [59] p.| il. |
en |
dc.language.iso |
eng |
en |
dc.subject.classification |
Literatura |
en |
dc.subject.classification |
Lingua inglesa |
en |
dc.subject.classification |
Fotografia |
en |
dc.subject.classification |
Performance (Arte) |
en |
dc.subject.classification |
Teatro (Literatura) |
en |
dc.title |
Photography in Shakespeare and performance: a pictorial study of Cacá Rosset's A Comédia dos erros |
en |
dc.type |
Dissertação (Mestrado) |
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
Statistics
Compartilhar