Localization practices in trading card games: Magic the Gathering from english into portuguese

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Localization practices in trading card games: Magic the Gathering from english into portuguese

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dc.contributor Universidade Federal de Santa Catarina pt_BR
dc.contributor.advisor Fernandes, Lincoln Paulo pt_BR
dc.contributor.author Fornazari, Meggie Rosar pt_BR
dc.date.accessioned 2014-08-06T18:08:00Z
dc.date.available 2014-08-06T18:08:00Z
dc.date.issued 2014 pt_BR
dc.identifier.other 326622 pt_BR
dc.identifier.uri https://repositorio.ufsc.br/xmlui/handle/123456789/123372
dc.description Dissertação (mestrado) - Universidade Federal de Santa Catarina, Centro de Comunicação e Expressão, Programa de Pós-Graduação em Inglês: Estudos Linguísticos e Literários, Florianópolis, 2014. pt_BR
dc.description.abstract Abstract : The localization of a Trading Card Game of long durability and frequent updating such as Magic the Gathering (USA, 2003-present) requires a specific and detailed translation in relation to consistency, while following certain policies. This study presents a parallel, bilingual corpus created to observe technical constraints and localization policies which may pertain to the translation of such type of material from English into Brazilian Portuguese. In order to do so, the textual spoiler of 249 cards in each language has been extracted, aligned, and analyzed using Wordsmith 3.0 and Notepad++, with theoretical support of the translation description model created by Lambert & Van Gorp (1985) adapted for this genre. Macro analyses and subsequent micro analyses have both resulted in the observation of a translation product in Portuguese that is linguistically adequate to the target system, but not acceptable in the target cultural system. Additionally, certain sections of the product which require less rigidity in relation to the game rules could gain from the use of transcreation.<br> pt_BR
dc.description.abstract A localização de um Jogo de Estampas Ilustradas de longa duração e atualização frequente como Magic The Gathering (EUA, 2003-atual) requer tradução específica e detalhada em relação a consistência lexical, ao mesmo tempo em que certas políticas devem ser seguidas. Este estudo apresenta um corpus paralelo e bilíngue criado a fim de observar restrições técnicas e políticas de localização que possam ser pertinentes à tradução de tal material do inglês ao Português do Brasil. Para tal fim, o texto de 249 cards em cada língua foi extraído, alinhado e analisado utilizando os programas Wordsmith 3.0 e Notepad++, com aporte teórico do modelo descritivo de traduções criado por Lambert e Van Gorp (1985) adaptado para o gênero. Ambas macro e micro análises resultaram na observação de um produto tradutório linguisticamente adequado ao sistema-alvo do Português, mas que não é aceitável em seu sistema cultural. Além disso, certas seções do produto que requerem menos rigidez em relação às regras do jogo poderiam ganhar em qualidade com o uso da transcriação. en
dc.format.extent 92 p.| il. pt_BR
dc.language.iso eng pt_BR
dc.subject.classification Lingua inglesa pt_BR
dc.subject.classification Jogos pt_BR
dc.subject.classification Tradução e interpretação pt_BR
dc.title Localization practices in trading card games: Magic the Gathering from english into portuguese pt_BR
dc.type Dissertação (Mestrado) pt_BR


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