We are mock'd with art: theatricalizing devices in performances of Shakespeare's The Winter's Tale

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We are mock'd with art: theatricalizing devices in performances of Shakespeare's The Winter's Tale

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dc.contributor Universidade Federal de Santa Catarina pt_BR
dc.contributor.advisor O'Shea, Jose Roberto pt_BR
dc.contributor.author Sanfelici, Aline de Mello pt_BR
dc.date.accessioned 2012-10-26T08:51:40Z
dc.date.available 2012-10-26T08:51:40Z
dc.date.issued 2012-10-26T08:51:40Z
dc.identifier.other 289277 pt_BR
dc.identifier.uri http://repositorio.ufsc.br/xmlui/handle/123456789/96106
dc.description Tese (doutorado) - Universidade Federal de Santa Catarina, Centro de Comunicação e Expressão, Programa de Pós-Graduação em Letras/Inglês e Literatura Correspondente, Florianópolis, 2011 pt_BR
dc.description.abstract This dissertation discusses the use of theatricalizing devices in four stage productions of William Shakespeare's The Winter's Tale. The selected performances were staged by the Royal Shakespeare Company (England, 1992), Théâtre de la Complicité (England, 1992), Folger Theatre (United States, 2009), and Companhia Atores de Laura (Brazil, 2004-2005). The discussion is structured following the notion of "performance text", proposed by Marco de Marinis (1993), which testifies to the importance of analyzing a performance in terms of its stage elements and also its contextual circumstances. Hence, the notion of "theatricalizing devices" is proposed in the present study as a tool to look at those devices employed on stage that can, simultaneously, comment on the theatrical medium and its conventions and help a production address themes and concerns related to the world outside the theater building. Additionally, the referred devices have to do with further fictionalizing the already fictional stage reality, without losing sight of the fact that those making and attending any given performance are inserted in an outside context. pt_BR
dc.description.abstract A presente tese discute o uso de recursos teatricalizantes em quatro produções teatrais de O Conto do Inverno, de William Shakespeare. As performances selecionadas foram produzidas pela Royal Shakespeare Company (Inglaterra, 1992), Théâtre de la Complicité (Inglaterra, 1992), Folger Theatre (Estados Unidos, 2009), e Companhia Atores de Laura (Brasil, 2004-2005). A discussão está estruturada seguindo a noção de "texto espetacular" proposta por Marco de Marinis (1993), a qual testemunha a favor da importância de se analisar uma performance em termos de seus elementos de palco e também de suas circunstâncias contextuais. Dessa forma, a noção de "recursos teatricalizantes" é proposta na presente tese como ferramenta para olhar aqueles recursos empregados no palco que podem, simultaneamente, comentar o meio teatral e suas convenções e ajudar uma produção a tratar temas e preocupações relacionados ao mundo existente para além do auditório do teatro. Além disso, os referidos recursos associam-se com ficcionalizar mais profundamente a realidade já fictícia do palco teatral, sem perder de vista o fato que os indivíduos que realizam e assistem a qualquer performance estão inseridos em um contexto exterior. en
dc.format.extent viii, 158 p.| il. pt_BR
dc.language.iso eng pt_BR
dc.subject.classification Literatura inglesa pt_BR
dc.subject.classification Teatro (Literatura) pt_BR
dc.title We are mock'd with art: theatricalizing devices in performances of Shakespeare's The Winter's Tale pt_BR
dc.type Tese (Doutorado) pt_BR
dc.contributor.advisor-co Dawson, Anthony B. pt_BR


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